Povestea mea ca antreprenor Inmedio
Povestea mea începe în 2004, când am fost angajată pe post de agent la Inmedio, care se numea pe atunci „Mesagerie Micul Paris”. În 2005 au început să dea magazinele, prin sistem antreprenorial, agenților din interior, celor care aveau rezultate bune, își doreau mai mult și erau motivați. În octombrie 2005 am primit și eu propunerea de a deveni antreprenor Inmedio și de a avea prima mea locație, în Carrefour Colentina. Am stat acolo până în iulie 2007, când am preluat o nouă locație, la Cora Lujerului. De atunci sunt antreprenor aici.
Marele avantaj e că Inmedio îți vine la pachet cu totul. Inmedio îți pune la dispoziție locația, ai parte de traininguri, de transparență și deschidere. Ți se pun la dispoziție toate materialele, iar tu, ca antreprenor, trebuie doar să le înveți și să le pui în practică.
Clienții Inmedio
Am o grijă deosebită față de comunitatea mea de clienți și mereu îi ajut cum pot. Spre exemplu, dacă cineva caută o revista anume, pe care nu o avem, dar eu știu tematica revistei dorite, îi recomand ceva asemănător. Fie că o va cumpără sau nu, interesul pe care îl arăți nu rămâne neluat în seamă. Clientul ține minte și vine si a doua oară, pentru că a fost încântat. O mare parte din clienți vin pentru ca le place cum sunt tratați.
Clienții casei vin și de 5 ori pe săptămână la noi, la Inmedio.
O zi la Inmedio
Aici, nicio zi nu seamănă cu alta. Cea mai mare agitație este dimineața. Atunci sunt foarte multe de făcut, pe lângă client. Livrare de presă, reviste, comenzi către furnizori; aranjarea magazinului, urmează primii clienți de cafea (o cafea foarte bună, cu lapte UHT), apoi urmează clientul de presă (care vine de 5-6 ori pe săptămână la noi). Nici nu intră bine în magazin, că noi i-am și pus revistele pe masă. Le știm deja obiceiurile.
Cum îmi motivez echipa
Echipa mea este formată din oameni deschiși, veseli. Una dintre fete e alături de mine chiar de la începuturi, din 2006.
Cum îmi motivez echipa? Dincolo de partea financiară, relația noastră are un rol foarte important. Noi avem o relație de prietenie, nu de angajat-angajator. Suntem colege, muncim împreuna, râdem împreună, plângem împreună. Le-am învățat tot ce știu eu, punem în aplicare împreună. Respectul contează extraordinar de mult și faptul că suntem unite. Suntem ca o familie.
Sfaturi pentru viitorii antreprenori Inmedio
Le recomand celor care își doresc cu adevărat un parteneriat cu Inmedio sa facă lucrul acesta, să vina. Inmedio pune la dispoziție totul, după cum spuneam: traininguri, spațiu, produse. Trebuie doar să-și dorească și să vină cu echipa. Daca își doresc, reușesc! Atât timp cât își vor dori să muncească, vor avea și recompense și răsplată pe măsură.
Eu mereu am considerat că acolo unde există o problemă, există și o rezolvare. Trebuie să vorbești, să asculți, să cercetezi, să vezi ce trebuie făcut. Comunicarea este esențială în orice situație. Să asculți nevoile atât ale angajaților, cât și pe ale clienților. Ce își doresc clienții, ce le-ar plăcea să găsească în magazine, cum poți întâmpina nevoilor lor sau care sunt trendurile? Acestea sunt lucruri de care trebuie sa ții cont.
O întâmplare emoționantă la Inmedio
Sunt clienți Imedio care s-au mutat din zonă. Și cu toate acestea, ei trec pe la noi să ne salute, cam o dată pe săptămână. Unii dintre ei vin chiar cu câte un cadou, o cutie de bomboane “pentru că ne-ați ajutat și ați fost mereu draguță!” Asta mă bucură nespus.