Povestea mea ca antreprenor Inmedio
În momentul în care am decis să merg pe recomandarea unei colege din Inmedio și să susțin interviul pentru antreprenor, eu eram deja într-un proiect similar (franciză benzinărie) de 4 ani. Am fost acceptat și cam așa a început aventura mea în Inmedio. De ce zic aventură? Dacă unii antreprenori preiau și manageriază anumite magazine Inmedio deja deschise, cu istoric, eu am avut șansa de a începe de la zero. Am început în martie 2019 și pot spune cu mândrie că am primul magazin Inmedio din Constanța în care am adus sandwich-uri și iaurt. Am profitat de specificul locului și, cum îmi place mie să zic: am fructificat plusurile și am acoperit minusurile.
M-a ajutat background-ul în sales și antreprenoriat iar business related consider că e un avantaj faptul că mă interesez de tot ce se întâmplă, astfel încât să gestionez întreg procesul. Asta îmi oferă posibilitatea să rezolv din timp lucrurile, făra a ajunge sa fiu copleșit. Dacă ești atent la detalii, la nou, la ce e în jurul tău, ții pasul cu trendurile în ceea ce privește cerința clientului, cu siguranță reusești.
Provocarea de la început de drum a fost formarea echipei. Sunt mândru să spun că eu am aceleași fete de 4 ani. O echipă formată, o echipă care știe ce să facă de la A la Z îți oferă și timp liber de care cu toții avem nevoie pentru a ne reîncărca bateriile. Am mizat foarte mult pe transparență și le-am învățat cam tot ce știu eu în materie de administrare magazin și vânzare. Tot provocare a fost, la început, și să mă obișnuiec cu tot ce înseamnă proceduri, aparatură de lucru, sisteme de operare, parte tehnică.
Printre obiectivele pe care mi le-am setat la început de drum enumăr:
- Să am o echipă închegată
- Să văd ce plus valoare pot să aduc în magazin, față de versiunea standard
- Să am randament cât mai mare, asigurând în permanență stocul necesar de produse și să “storc” din magazin tot ce se poate 😊
Din punct de vedere evoluție, simt că și eu am crescut odată cu business-ul. Am învățat mereu lucruri noi, informația din prezent e mult mai bogată decât informația de acum 4 ani. Business-ul a evoluat și prin prisma faptului că am adaptat specificul magazinului la specificul publicului țintă, după cum spuneam. Noi am scos presa. Cum nu prea mergea, am preferat să renunțăm la acel modul și am pus în loc ceva pentru care există cerere mare: drinks. Dacă ai un istoric pe care să îl prezinți și argumente sustenabile, ești sprijinit în a adapta lucrurile. Poți înlocui produse, poți lista produse noi, poți renunța la altele.
O zi la Inmedio
Aș zice că nici una nu-i ca alta. Sunt anumite zile în care primim marfă, am creat cumva o rutină din anumite procese, cum ar fi plasarea comenzilor și aranjarea modulelor de marfă și, totodată, fiecare zi poate veni la pachet cu noi provocari. Trebuie să fii constant pregătit pentru neprevazut și pentru interacțiunea cu clientul. Clientul fiind, de fapt, neprevăzutul 😊. În general avem clienți ok, se merge pe deviza „ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”.
Clienții Inmedio
Fiind un magazin amplasat în Jumbo, nu pot spune ca avem un flux de clienti pe care să îi știm, înafara de personalul magazinului Jumbo și al magazinelor alăturate. Acest Inmedio având o tipologie sezonieră avem preponderent clienți noi. Singurii clienți pe care i-aș numi “fideli” sunt colegii din galeriile comerciale alăturate.
Cum îmi motivez echipa
Am mizat de la bun început pe deschiderea pe care o am în interacțiunea cu oamenii și am oferit încredere. Punctele forte ale echipei sunt: încrederea reciprocă și corectitudine. Am pornit prin puterea exemplului. Am și rezonat cu echipa încă de la început, fetele veneau tot din vânzări, aveau deja o experiență. Sunt alături de ele ca membru al echipei, nu ca manager. Cu răbdare și atitudinea corectă putem interacționa armonios atât cu clienții cât și cu membrii echipei.
Pe lângă partea materială, echipa mea beneficiază și de flexibilitate atunci când vine vorba de program, în sensul în care există deschidere spre schimb de ture și înțelegere când apar anumite evenimente sau probleme personale. Comunicăm și găsim împreună soluții. Totodată, echipa a înțeles business-ul și faptul că, dacă vânzările sunt bune, se oferă bonusuri pentru performață și targete atinse.
Sfaturi pentru viitorii atreprenori Inmedio
Viitorilor antreprenori Inmedio le recomand să accepte provocarea și să-și asume că au foarte multe de învățat. Bucuria de a avea afacerea ta este mai ușor de atins în parteneriat decât de unul singur când, poate, nu ai toate resursele necesare. Spațiu, utilități, marfă, astea sunt în responsabilitatea companiei, ceea ce ajută enorm; fără acestea nu ai business! Mai ales în această piață dinamică, în care avem de-a face cu o concurență care poate să te inghită atunci când nu ai suport. Avantajele sunt multiple: de la know how-ul care-ți folosește în orice domeniu, până la beneficii materiale și posibilitatea de a te dezvolta profesional.
Cu transparență se rezolvă foarte multe probleme care poate nici nu există de fapt. Dacă îmbini utilul cu plăcutul poți să fructifici un business și să îl desfășori pe termen lung cu succes. E important să îți placă ceea ce faci și să ai curaj și deschidere față de schimbări. Importantă e și susținerea din partea familiei, cel puțin în etapa incipientă, atunci când tragi să pui lucrurile pe picioare.
O întâmplare amuzantă la Inmedio
Într-una din zile, vorbind pe grupul de whatsapp al magazinului, una dintre colege a anunțat că va avea nevoie de un schimb de tură, ca să poată onora invitatia la un eveniment. Desigur, ne-am arătat instant deschiderea în a face tura respectivă în locul colegei, nimeni n-a pus întrebări, rămâne cum am stabilit. Ulterior n-am mai reluat subiectul. În ziua cu pricina, ne-am trezit toți 3 la magazin.
Ne-am amuzat teribil și totodată ne-am bucurat de această reuniune întâmplătoare, ne nimerim foarte rar toți 3; de regulă este o singură persoana pe tură. Doi dintre noi am plecat, desigur, fericiți că avem ziua liberă, colega nemaiavând nevoie de suplinitor pe tură.